مشاوره تکنولوژی بتن و افزودنی های بتن

آخرين مقالات

قیمت ساب بیس مخلوط شن و ماسه | قیمت | فروش برای راه سازی

توضیحات

برای اطلاع از قیمت ساب بیس در تهران ، کرج و قزوین و همچنین سایر مشخصات فنی ساب بیس در ادامه با ما همراه باشید. همانطور که می دانید ساب بیس در واقع بعد از انجام مراحم تراکم سازی، دومین مرحله انجام عملیات راه سازی می باشد. در این مرحله لایه از مصالح ساختمانی و سنگ ها و مواد چسبنده، که هر یک دارای ضوابط و مقررات خاص خود هستند، را روی سطح جاده ریخته و توسط ماشین آلات خاص این کار کوبیده شوند. سنگ هایی که در ساب بیس مورد استفاده قرار می گیرند، باید بر روی الک شماره ۴ باقی بمانند. بعد از این که تراکم و کیفیت ساب بیس به تایید رسید، می توان مرحله بعدی راه سازی را انجام داد.

قیمت ساب بیس (زیر اساس)

به طور معمول اولین لایه ای که بر روی بستر خاک متراکم کوبیده می شود، لایه زیر اساس است. این لایه عموما از مصالح سنگی بدون استفاده از مواد چسباننده (قیر) تشکیل می شود . مصالح مورد نیاز آن به صورت شن و ماسه از بستر رودخانه و یا معادن شن و ماسه بدست می آید .

ممکن است از خود بپرسید که چرا در روسازی به استفاده از مصالح شکسته در لایه زیراساس( ساب بیس ) و ساس (بیس) تاکید داریم؛ پاسخ در این است که عموما مصالح شکسته شده با دانه بندی مناسب مقاومت و قدرت باربری بیشتری نسبت به مصالح شکسته نشده دارند .

در این مقاله قصد داریم با تعریف مصالح مورد نیاز برای ساب بیس مواردی را در ارتباط قیمت ساب بیس در تهران بیان کنیم .

لازم به ذکر است که مرجع اصلی این مقاله نشریه شماره ۱۰۱ << مشخصات فتی عمومی راه >> تجدید نظر دوم می باشد .

انواع قشر ساب بیس (زیر اساس)

با در نظر گرفتن شرایط جوی ، نوع زمین طبیعی و خاک بستر، مصالح قابل دسترس ، مقدار حجم ترافیک مصالح زیر اساس مورد استفاده به یکی از انواع زیر تقسیم بندی می شود :

  • زیر اساس شن و ماسه ای ( زیر اساس شنی)
  • زیر اساس سنگ کوهی شکسته یا قلوه سنگ شکسته ( زیر اساس سنگی )
  • زیر اساس تثبیت شده

در صورت که شن و ماسه ، قلوه سنگ یا سنگ کوهی در محل پروژه طبق مشخصات فنی ارائه شده به راحتی قابل دسترسی باشد زیر اساس شنی یا سنگی انتخاب می گردد .

در بعضی موارد به دلیل عدم وجود معادن شن و ماسه قلوه سنگ و سنگ کوهی در محل امکان تهیه آن فراهم نباشد می توان از مصالح موجود به همراه مخلوط نمودن آن ها با درصدی از افزودنی های کمکی مانند سیمان ، آهک یا قیر به عنوان جز بهبود دهنده خواص نامیده می شود استفاده کرد . در این حالت ، این لایه را زیر اساس تثبیت شده می نامند.

قیمت ساب بیس در تهران
قیمت ساب بیس در تهران

مشخصات فنی مصالح

مصالح مصرفی جهت لایه زیر اساس ( ساب بیس) شنی از بستر رودخانه ها ، مسیل های قدیمی ، تپه های شنی و ماسه ای یا واریزه ها و برای لایه زیر اساس سنگی از سنگ های استخراج شده از معادن سنگ یا قلوه سنگ های طبیعی که در سنگ شکن شکسته شده و سپس سرند می شوند به دست می آید و باید دارای مشخصات مطلوب زیر باشند .

  • باید دانه بندی سنگدانه های مصرفی که با استفاد از روش اشتو T27 انجام گیرد با در محدوده ارائه شده ارائه شده در نشریه ۱۰۱ قرار گیرد . برای این کار از آزمایش دانه بندی استفاده می شود .
  • حد روانی و دامنه خمیری مطابق با آزمایش آشتو نباید از ۲۵ درصد و ۶ درصد تجاوز کند. برای سنجش این امر از آزمایشات حدود اتربرگ استفاده می شود .
  • ارزش ماسه ای سنگدانه ها مطابق با آزمایش اشتو نباید از ۲۵ درصد تجاوز کند. برای سنجنش تمیزی مصالح سنگی از آزمایش هم ارز ماسه استفاده می شود .
  • درصد سایش با آزمایش لس آنجلس نباید از ۵۰ تجاوز کند .
  • سنگدانه های مصرفی باید دوام مناسبی در برابر شرایط بهره برداری محیط داشته باشد که برای سنجش این امر از آزمایشات دوام استفاده می شود .
  • مصالح سنگی که در لایه زیر اساس ( ساب بیس ) استفاده می شود باید دارای شکستگی و تیز گوشگی مناسب باشد تا قدرت باربری مناسب را جهت تحمل بار های روسازی داشته باشد . برای تعیین درصد شکستگی مصالح از آزمایش تعیین درصد شکستگی استفاده می شود .

همچنین لازم است قبل از بهره برداری از سنگدانه های موجود در معدن لایه های خاک نباتی و یا لای و لجن و مواد نامناسب دیگر از روی سطح معدن پاک شود .

همانطور که مشاهده می شود سنگدانه های استفاده شده در لایه ساب بیس باید دارای مشخصاتی باشند ، از همین جا می توان حدس زد که یکی از تفاوت های قیمتی سنگدانه های منابع مختلف ، توانایی برآورده سازی هر یک از الزامات ذکر شده در استاندارد یا سرند شده یا نشده بودن مصالح می باشد .

( توضیح : به سبب ارائه قیمت ساب بیس در مراجع مختلف بر اساس سرند شده یا سرند نشده لازم است توضیحاتی در ارتباط با سرند کردن مصالح سنگی ارائه می شود.  سنگدانه های مورد استفاده باید دارای دانه بندی مناسب باشند برای این کار سنگدانه های مذکور باید سرند شوند تا به اندازه های مورد نیاز دست یابند .
از سرند جهت دانه بندی مصالح سنگی طبیعی جهت تغذیه سنگ شکن ها و یا مصالح سنگی شکسته جهت تفکیک مصالح خروجی استفاده می شوند . جهت استفاده بهینه ، سرند ها معمولا در طول، عرض و ارتفاع متفاوت ساخته شده و عمل دانه بندی مصالح سنگی را در ظرفیت های مختلف به وسیله سیستم لرزاننده و توری انجام می دهد . جهت افزایش درصد تفکیک در دانه بندی سنگدانه ها ، معمولا سرند ها به شیب های مناسب و متفاوت ساخته می شوند)

همچنین مصالح سنگی زیر اساس باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشند . هر دو لایه اساس ( بیس) و زیر اساس (ساب بیس) باید خاصیت نفوذ پذیری مطلوبی داشته باشند تا آب های سطحی و آب های نفوذی را به خارجی از لایه روسازی هدایت کند.

مصالح سنگدانه زیر اساس( ساب بیس) باید از مصالح درشت تر نسبت به لایه اساس تشکیل شود. این امر جهت مقاومت این لایه در برابر یخبندان عنوان می شود .

قیمت ساب بیس در تهران
قیمت ساب بیس در تهران

بیان نکاتی پیرامون قیمت ساب بیس

همانطور که بیان شد مصالح سنگی ساب بیس باید دارای کیفیت مناسبی باشد تا مطابق با الزامات ارائه شده در نشریه ۱۰۱ بتوان از آن ها به عنوان مصالح سنگی ساب بیس استفاده کرد .

سرند بودن مصالح سنگی اولین عامل مهم در تعیین قیمت ساب بیس در تهران و حومه ّمی باشد.

دارا بودن درصد شکستگی بالاتر در مصالح سنگی که با سنگ شکن شکسته می شود نسبت به مصالح سنگی  رودخانه ای  عامل مهم دیگری در تعیین قیمت ساب بیس می باشد .

 

قیمت ساب بیس در تهران و کرج

در قسمت قبلی مختصری در خصوص ساب بیس توضیحاتی ارائه شد. اما لازم است اشاره کنیم که قیمت ساب بیس به مواردی بستگی دارد. برای مثال ساب بیس دارای انواع مختلفی می باشد. ساب بیس متناسب با شرایط زمین و نوع طبیعت آن همچنین مقدار ترافیک عبوری انتخاب می شود. اما انواع ساب بیس عبارتند از:

  • ساب بیس تشکیل شده از شن و ماسه ی موجود در بستر رودخانه ها
  • ساب بیس تشکیل شده از سنگ یا سنگ های شکسته شده
  • ساب بیس تشکیل شده از آهک و سیمان و قیر.

طبیعتا قیمت فروش هر یکی از انواع ساب بیس ها با نوع دیگر متفاوت خواهد بود. شما عزیزان در کرج ، تهران ، قزوین و سایر شهرستان ها می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت فروش ساب بیس برای انواع پروژه های راه سازی با مشاورین و متخصصین ما در ایران بتن تماس حاصل بفرمایید. تا ضمن دریافت اطلاعات کافی از مشاوره رایگان و تخصصی نیز بهره مند شوید.

                                                                                   گروه ایران بتن، بتن و صنایع وابسته

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قیمت ساب بیس مخلوط شن و ماسه | قیمت | فروش برای راه سازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک گذاری این صفحه در شبکه های اجتماعی
پینترست
لینکدین
واتساپ
ایمیل
تلگرام
چاپ